31 december 2008

TJUGOHUNDRANIO

2009. Inte 2008. 2009. Ja, imorgon är det är 2009. Jag känner att jag inte vill komma in i 2009. Jag mår bra så som jag är här detta år. Åren kommer och går, som vågorna drar in på stranden, dag och natt. Enda uppehållet är när det är vindstilla. Och när är det vindstilla i en svensk medborgares liv? Om jag nu skulle vara redo för 2009... Hur skulle mitt liv förändras? Inte alls. 2009 är bara fyra siffror som påminner en om att man har mindre tid kvar att leva för. Dessa fyra siffror uppmuntrar andra att leva och ta hand om sin omgivning bättre. Jag ser 2009 som ett nytt år, en ny start. Men så är det inte. Det blir ingen 'ny start'. Allt som hänt året innan har hänt. Min släkt, mina vänner, min omgivning, kan jag behandla er bättre? Javisst, men det är bara viljan. Tro heller inte att det bara är vid nyår du kan skapa nya löften, detta körs på hela tiden av människor worldwide. Att vilja är det enda man behöver. Men nyårslöften skapar som en tyngd på detta... Som om det gäller mer när det är ett nytt år än om man skulle lova sig någonting i april månad. Som många andra kommer ett ut av mina nyårslöften självklart vara att kunna tappa lite vikt och lite av julmaten som fortfarande sitter runt magen och gör sig bekväma som lagrat fett. Och jag kan inte säga att julen har varit dåligt, fastän mina planer att åka till Kanarieöarna sprack. Men efter att jag hade vart i Colombia under sommaren tänkte jag att det var det. Jag ville inte resa på minst ett år. Nu har jag vart här nere, nu har jag andas den luft de gör, nu har jag upplevt barnarbetarnas jobb. Och jag tyckte inte om det. Jag tänkte på det på nätterna, men usch! säger det i skallen. Medlidande. Det måste finnas i varenda människas kropp på hela jorden. Jag kommer förmodligen inte skriva förräns 2009, men var ej rädda - jag kommer somsagt inte förändras.

Jag önskar er alla
ett gott nytt år
och en god fortsättning
och fyra nya goda siffror !

2009 - Jag är redo.

27 december 2008

jul, jul, strålande jul - med lågkonjuktur?

Vad är detta för nåt? På väg hem från Media Markt där jag köpte mitt minneskort till min nya kamera stötte vi på ett litet problem på parkeringsplatsen. Det gick inte att komma ut då alla försökte komma ut samtidigt. Medans jag satt i bilen med lukten av koldioxid i omgivningen såg jag hur alla dessa större elektronikvarokedjor var fulla med folk. Folk trängdes, puttades, knuffades och bråkade om varorna mitt i mellandagsreorna. Detta beteende sker bara en gång om år'. Lågkonjuktur? Var får folk pengar ifrån? Var är depressionen och arbetslösheten? Vi alla vet att den är här. Men folk vill bara inte missa denna tid på året då alla är glada och bekymmer försvinner. Hur pass mycket pengar behöver man förlora för att sluta shoppa för släkt och vänner?
Köper vi då allt på kredit så måste vi betala klapparna som låg under granen fram till mars-april..!
När vi väl kom ut ur parkeringsplatsen insåg jag att folk faktiskt försökte betala för att få en fin stämmning hemma och ett trevligt lov. Hade vi inte fått det utan klappar? Nej. Vi svenskar är ganska negativa till negativa ändringar, men riktigt postiva till okända ändringar. Hur lever då mellanklassare i västeuropa? De har ingen trevlig jul.., eller ?

Julmust i all ära, men vi svenskar har minskat på julmaten iår.


9 oktober 2008

TIDSFÖRDRIV

tidsfördriv
Vad är klockan nu när du börjar?
23:02
Vad heter du?
jorge cardona londoño
Födelsedatum?
10 mars
Stjärntecken?
fisk
Vart bor du?
tureberg/sollentuna
Har du egen dator?
japp
Intressen?
blogga
Favoritband/artist?
ingen speciell, mest R'n'B
Favoritlåt?
haha har hur många som helst
Hur många är online på din msn?
just nu ? 62. näe, 61.
Vem är din 5:e online?
pella
Har du några olästa mejl på hotmail?
ja, 262 (skräp)
Beskriv ditt hår?
kort, mörkt-svart
Har du piercingar/tatueringar?
nej, men skulle vilja skaffa tatuering
Vart skulle du bo om du fick välja?
i en mysig stuga uppe i fjällen
Vad har du på dig just nu?
bar överkropp och kallingar
Vad har du gjort idag?
datan, vart hemma, sjuk "/
Hur mår du just nu?
sjukktdåligt.
Äter du ofta godis?
helst inte, kanske då o då
Vad är de finaste som finns?
hmmm...
Vilken är din favorit dryck?
kaffe au lait
Vilket är ditt favorit teve program?
Ugly Betty
Vem är din förebild?
vet inte
Vad är bäst me dig?
ingenting
Hatar du någon just nu?
nej tror inte
saknar du någon just nu ?
såklart jag gör (a)
Vilken kändis skulle du vilja gifta dig med?
räknas porrkändisar?
Skulle du kunna tänka dig att bli prostituerad?¨
ja
Hur lång är du?
1,61
Är du nöjd me dig själv?
nja, vill ändra mycket
Vad är du bra på?
blogga, inte mycket annat
Vad är klockan nu?
23.18
Vad har du ätit idag?
alvedon, ipren, och lite skinka
Har du lätt för o somna?
är du dum eller ?
Brukar du ha högtalare när du pratar i telefon?
vad sa du ? jaha, joo
Vad stör du dig på?
mycket
är du osynlig?
ibland önska jag att jag vore det
Vilket/vilka ämnen har du bäst betyg i?
samhällsorienterande ämnen (so)
Vilket ämne har du sämst betyg i?
men matte såklart
Knarkar du?
nej, har
Röker du?
ja, försöker sluta
Super du?
nej, (bara fre-lör)
Äter du?
ja
Snusar du?
har gjort, gilla det inte
Har du runkat nån gång?
självklart, jag är ett djur! raawwrrr ...
Röker vattenpipa?
några gånger
Ät en banan!
är inte sugen
Favoritmeny på donken?
Big'n'tasty, dubbel cheesburgare två påsar minimorötter, en kaffeblatte.
Donken eller BK?
donken, fast bks strips
Skulle du kunna sjunga allsång på skansen?
aldrig, skulle kissa på mig.
Skulle du vilja gifta dig med marilyn manson?
ja, älskar hennes sköna blick!
Skulle du tänka dig att ha sex med nån i blink-182?
hallå, det är ju ett rockband (pojk) nej, jag är hetero
Städat eller stökigt?
stööööökkiiiigggtt, fast ja har aldrig provat med städdat.
Gillar du anonyma bevakare?
nej. Scaryyyy
Vågar du rapa högt inför andra?
neeej : D
Skriver du mer än 2 utropstecken?
såklart, är fjoooorttiiiizzzpooojjjkeeen !!!!!!
Vad är klockan nudå?
00.14
Vad ska du göra sen?
ta ett bloss
Är du inne på msn nu?
japp
Har du anorexia?
nej, tror inte det.
vill du dö?
kanske
Hur ofta sitter du vid datorn?
varje dag
Öl eller vin?
absolut mango ( vodka + mangojucie )
Cola eller redbull?
redbull
Vem står dig närmast, mamma eller pappa?
mamma,
Behöver du mer kärlek?
ja, av en tjej i 8X?
Blir du full varje helg?
jupp.
Natt eller dagmäska?
natt
Är du vampyr?
kanske.....
Är du transa?
nej
Vad skulle du välja, åka framåt eller bakåt i tiden?
framåååt
Är du laglig?
inte hela tiden
Vill du ha barn någon gång?
såklart
Är du beroende av nånting?
da' computer is my druuugh !
Vad vill du bli när du blir stor?
piiilooot !
Är du rädd för att dö?
neh
Vad är klockan nu när du är klar?
00.19

25 september 2008

Hej!

Nu kommer jag upp igen .
Som vanligt har jag hittat en bätttre DNS-server och med det
kommer jag att ha ett byte från WEBB.SE till Crystone.
Förslag på namn till bloggen kan ni gärna lägga genom att kommentera den!
Hela den här bloggen kommer att upphöra, och jag kommer att skriva
på den andra, så från och med den 17 SEPTEMBER upphör jojjes.webb.se
och jag hoppar till negerpojken.se eller jojjes.se . Vi får se hur
CRYSTONE levereras allt. Hälsningar, eran negerpojke.

6 augusti 2008

hola todos !

hej, nu har jag vart har nere ett tag, och snart bar det hem..
Har vart underbara semesterdagar, men jag saknar Svea. Ska kopa
en hund, som jag sedan skall ta hem till gamla goda Sverige.
PUSS O : KRAM alskar er alla / LOLLEW.

23 maj 2008

Har fastnat på en låt.

En amerikansk/fransk också. Voulez vous couche avec moi ce soir?
Ouí, bien sûr!, sv till, Ska vi knulla ikväll?, Ja, självklart.
En parodi finns också på denna (BIEN SÛR! SV: SJÄLVKLART). Om du
är dum i huvudet och inte vet vilken av de två som är parodin, så
är parodien den längst ner. -.- . I parodin så sitter även Pamela Anderson,
Timerland, Timberlake, John Mustang, Nicole Kidman samt Owen Wilson. Jag tycke jag såg Cameron Diaz, Jenni Lopez och deras makar. ( Då ).




Hej , jag åker på måndag,

ja, titeln säger allt ! Måndag morgon bär det av , 07:45.

18 maj 2008

Mitt frågesport

Här har jag ett frågesport.


samt High-Score

Fett skönt, njut!

Haha, höll på dö av skratt. Njut!

Ja, snart är det 7 dagar kvar.

Snart åker jag. Och för att göra er lite mer advundsjuka så klistrar jag fast en väderprognos här på bloggen. Den finns lite längre ner på blogginlägget och här till höger. Dessutom klistar jag fast en SVENSK väderprognos så att ni kan jämnföra.


SVENSK:

Click for Stockholm, Sweden Forecast

16 maj 2008

fackk. jag är deppad.

titeln säger allt, vill du veta varför? ,0704056453---
snart 9 dar kvar tills jag ååker

13 maj 2008

Hej, förlåt för att jag inte skrivit,

hursomhelst, nu gör jag det... Det är bara 13 dagar kvar tills jag åker (snart 12) och nu måste jag titta på ett viktigt tv-program.. skriver sen !

2 maj 2008

det här är en titel.

Nu har jag inte hunnit skriva, men här är ett nytt nättips, sharkmagic.com. Här lär du dig steg-för-steg videosar (helt GRATIS) och kan även filma en videos och ladda upp den på Youtube (när du väl lärt dig den) och faktis tjäna pengar. Jag fick upp en video på metaface.com och tjänade fyrtio kronor under fem dagar, men sen tog jag bort den för att jag gjorde ett litet fel i den. Jag laddar snart upp en på Youtube. Så här kan det se ut :



21 april 2008

Förlåt, den var den 26 maj.

I ett tidigare inlägg skrev jag att jag åkte till Colombia den 28 maj, det är fel, det är den 26 maj jag åker , pussar <33, OCH SJÄLVKLART BLOGGAR JAG FRÅN ANDRA SIDA JORDKLOTET ! <33

20 april 2008

Colombia!

Ja, nu har jag beställt resan. Colombia. Jag åker den 28 maj, (missar en halv månad skola, :o ! ), och kommer hem den 20 augusti, (missar typ 1 dag skola).... Mer info om resan i ett annat inlägg, snart ska jag packa, (om typ en månad :))

16 april 2008

TORN

En serie i tre delar. Hur spännande som helst, fängslande, den väcker känslor och funderingar. Idag (onsdag den 16) visades den andra delen, som tog slut för knappt 4 minuter sen. Jag vet inte om den finns på tv4anytime.se än, men info finns på tv4.se. Brittisk serie i tre delar. Här kommer en torrentlänk från TPB, fast försök att leta upp den där, jag kunde tydligen inte hitta den där. Jag har också börjat jobba på ONSDAGAR nuförtin' så jag hinner skriva på tisdagar, som jag ibland glömde förut, eftersom jag slutade så sent. För alla desperata, jag jobbar på S-Post, lågbetalsjobb för ungdomar. Tro mig, ni vill inte börja jobba som reklamnisse. Ska titta på >>Vantage Point<< och lägga mig sen, haregött'

11 april 2008

Photoshop?

Photoshop CS3? Eller PS CS3 Extended?
Här är en grym sajt som jag hittade när jag promenrade ute på nätet.
Moderskeppet - nätundervisining av högklass. Lär dig grunderna i Photoshop,
fastän du har CS2, CS3 eller CS3 Extended.
TILL ALLA ER PHOTOSHOPNÄRDAR : ÅRETS LÄNK.

TALANG 2008

Hon som pratade / grät / skrattade som en bäbis var faaaaan bäääääässsst ! Fett skön, vill du se henne? Här är en länk: TJEJEN SOM JAG TYCKTE VAR BÄÄÄÄÄST!
Kommer ladda upp nåt på YouTube snart så... Då får ni videon i nåt annat inlägg.

8 april 2008

Att dela ut reklam är så deprimerande.

Nu måste jag, fast jag inte vill. Dela ut reklam med S-Post är det värsta. Särskilt om man har haft en jättelångdag i skolan. Hursomhelst, nu delar jag ut reklam. Fastän jag inte orkar.

Det så efterlängatade kemiprovet.

För 13 minuter sen lämnade jag in det. Och så bra gick det inte. För alla er som ska göra det, mitt råd: plugga in för det, det är inte så lätt.

7 april 2008

KUK , har inte skrivit.

Var på Ungdomsmottagningen här om dan med klassen och fick en finsmakande EXTRA LARGE kondom från Tyskland. Å nej, jag lyxrunkade inte. Satte den i badkaret och fyllde den med 7 liter vatten. Sen slängde jag ner den ner för åtta våningar och <> ner på ett oskyldigt dagis, och dagisbarna sprang runt blöta och rädda troende om att himlen hade ramlat ner. Det måste jag göra om igen. Äre nån som har en kondom?

28 mars 2008

Kan du flera ord?

Kan du flera ord för folk som du?

Här är alla jag kan:

ENFALDIG, STUPID, OBEGÅVAD, TRÅNGHUVAD, OBSVÄRLIGT OBEÅVAD, KNÄPP, BAKOM FLÖTET, OINTELLIGENT, INSKRÄNKT, KORKAD, SPEJSAD, RUBBAD, URBLÅST, BLÅST, PUCKO, KOKO, HELT VÄCK, KÖRD, PUNDIG, KNASIG, TOKIG,NOSKIG, IQ-BEFRIAD, PANTAD, BOMBAD, BENG, BÄNG, FLÄNG, HJÄRNDÖD, RUDIS, ÅSNEAKTIG, TJOCKSKALLIG, BEFÄNGD, FÖRVÄND, ABDERITISK, BARNSLIG, NAIV, LARVIG, FÅNIG, LÖJLIG; OFÖRNUFTIG, OFÖRSTÅNDIG, OKLOK, OBETÄNKSAM, OMDÖMESLÖS, KLANTIG; TRÖG, TRÖGFATTAD, TRÖGTÄNKT, OLÄRAKTIG, FÖRARGLIG, FÖRTRETLIG, RETSAM, TRÅKIG ... Ops, glömde PATETISK.

27 mars 2008

TJÄNA PENGAR GENOM ATT FÅ REKLAM TILL DIN EMAIL!

Jupp, det är sant. Nu kan du tjäna pengar genom att få reklam till din email. Du bestämmer hur ofta reklam ska komma, när, hur, och vilken reklam. Du kan få den till olika emailadresser också!
Klicka här för att regritsera dig!

26 mars 2008

Vet att du vill klicka. Vet.

Ha, bara idioter klickar. Eller, nej, för att jag klickade. Så, grymma klickar. Hur mycket jag än varna dig vet jag att du kommer att klicka.

KLICKA INTE HÄR!

25 mars 2008

Så nu kommer vi upp i grejjer.

Nu har jag blivit godkänd! Yes! Bytet från jojjes.webb.se till jojjes.com är godkänt! Och kul är det.
nån gång i sommar kommer jag kunna få använda jojjes.com och sätta mina 4 servrar på
domänet. Den 6/6 kommer jag åka till Colombia (2 visit my father) som jag inte sett på typ
5 år, så då kommer jag inte kunna skriva, men en dag kan ni väl stå ut med, eller hur?
Ville säga att Adobe Photoshop CS4 a.k.a. "Stonehenge" nu finns som torrent!
Helt sjukt.

Här är minovas torrent för ADOBE PHOTOSHOP CS4 "STONEHENG"
Och TPB's Photoshop CS3 Extended

Och med det avslutar jag (kanske) dagens bloggande. Tack för mig!

24 mars 2008

Tillbaka från Bryssel.

Så nu är jag hemma. Hemma från Bryssel, från Belgien, från världens mest avgasförorenade stad. Såväl nya som gamla vänner träffade jag på, och lite flums och klunk blev det. Där provade jag även äkta - och då menar jag äkta rysk vodka, med lite socker och citron nerpumpad i Coca-Cola. Inte tokigt, nej, inte, dit ska man ju åka. Fast nu erkänner jag faktis att Finland var bättre. Mer, större, skönare, - helt enkelt bättre. Och närmre. Jag var ju i Finland i julas, och som en del vet, blev det lite vilt därborta, öh, ja. Men jag skriver nog lite senrae, eller imorrn, FOR SO LONG SUKKERS!

23 mars 2008

Nu kan du tjäna pengar på att få reklam till din email. Om du rekryterar folk, får du även pengar på de klick, de gör. Om du rekyterar 20 pers, och de får 5 mail i veckan har du redan 50 spänn första månades! Klicka på länken HÄR för att regristera dig! Kan nog vara det bästa sättet att tjäna pengar på nätet utan att behöva röra ett finger. Ses!

Har verkligen inte tid att skriva.

Jupp, titeln säger allt, jag letar efter en Skribent! Kontakta mig, du kan tjäna pengar på affilate.

21 mars 2008

Serven nere

Nu kommer min server (SE3HJOJJES) ligga nere ett tag inför ett processorbyte. Men jag kommer fortfarande kunna blogga!

17 mars 2008

Film är bäst när det är gratis!

På nån vecka tjänar du ihop tillräckligt många poäng för en biobiljett. Det var i alla fall det jag gjorde. När samlar du ihop poäng, som smslandet.se fast i form av att utlösa det som biobiljetter. Bästa sättet att gå på bio. Gratis, enkelt och skitlätt.
Här har ni, världens grymmaste sätt. Bli medlem så stödjer du också min blogg. §§ .

15 mars 2008

Fortfarande - Skribent?

Behöver lite omväxling. Har fortfarande inte hört av mig av någon. Nån som har lust att skriva här, när jag glömmer? Skicka mig ett mail, klicka på brev-ikonen här nere.
Om länken inte funkar:

Budson - Kul grejj

Här kommer en kul sak jag hittade på nätet. Budson. Det är en auktionssida där den med lägst och unikaste budet vinner. Om jag sätter ett bud på 37 kr på en Sony Ericsson, och det är det lägsta unika budet, får jag behålla mobilen. Att sätta bud kostar ungefär nån 10-15 spänn. Lycka till!


Vad sägs som en full HD-TV (42") för 36 kronor?
Se alla avslutade bud här:

AVSLUTADE BUD

Ny reklam satt på sidan

Jag hatar att göra detta, men måste. Snart ska jag köpa domänen http://jojjes.com samt http://www.jojjes.com. Reklamen går såklart efter viktiga punkter i sidpanelen, så som länkar, blogginlägg, nyheter med mera. Ska se om jag kan skära ner lite på reklamen. Stöd mig, genom att, du vet vad, klicka.

14 mars 2008

INGEN CHRIS BROWN KONSERT.

Nej, jag vann ingen Chris Brown-biljett via The Voice. Riktigt konstigt, jag som trodde jag skulle vinna! (?). Inte heller blev det nån bio. Jag får helt enkelt nöja mig med en nykter hemmakväll med chips och coca cola, samtidigt som jag tittar på "National Treseaure" (för femhundradesjuttionde gången).

NATIONAL TREASURE - IKVÄLL KLOCKAN 21 PÅ KANAL 5.

Är jag bara inte alltid sjuk?

KUKFITTASKOLA
Igår kväll fick jag en sur mage, med halsbränna och sura uppstötningar. Riktigt sura. Kom bara inte ihåg namnet på den där halsbränna-medicinen som visas på reklam hela tiden på teven. Idag vaknade jag med halsbränna och huvudvärk. Skräcken om att ligga efter i kukfittaskolan gjorde så att jag tog bussen till skolan. Näst sista lektionen (?) fick jag lust att spy. Tog en tablett och åkte hem. Nu lyssnar jag på The Voice och hoppas på att vinna en Chris Brown-biljett till ikväll, ja, som ja. Nu vet jag att det var bakfyllan, jag drack lite, det är nog det. Blir det bio ikväll? Skriver lite senare ; §

13 mars 2008

LEAVE BRITNEY ALONE!

Nu har jag inget emot denna kille men, han är för skön! Många sagt att detta är en parodi, men i själva verket, menar han det, enligt han själv. Se och njut! Finns även i länklistan. Denna kille har haft över 17 miljoner tittare på YouTube.





The Voice

Att titta på The Voice - Wake up, kan nog vara det bästa sättet att vakna upp. Kanal 5 6.30-9.30

12 mars 2008

Skribent?

§§
Söker en till skribent till min blogg, som skriver lite då och då, så att vi får lite omväxling. Intresserad? jojje94@gmail.com Klicka på brev-ikonen här nere för att maila mej, vill gärna att du har lite bloggerfarenhet, men är inget krav, ses, y'all.

Rent Hus på TV4

Usch, fy fan! Har ni sett "Rent Hus" på TV4? Kollade på det alldeles nyss. Ni människor, usch, hur kan ni ens leva i sådana hus? Kritisk. Och inte självkritisk, utan, ja, det jag kallar det; "smutskritisk".

"att leva spartanskt" - Om alla ni överkonsumenter

Nu börjar jag igen.

Här kommer den. Efter tvångstankar att börja blogga igen, har jag bestämt mig. Så här kommer min, inte alls första bloggmening, utan min första “nyttliv” bloggmening. För så ska ju jag leva. I alla fall hoppas, “spartanskt”. Och det som menas med det är, helt klart enkelt. Ingen överkonsument varje gång man stannar vid ICA eller någon kreditkortsfreak på Gallerian. För såna har vi ju här i huvudstaden. Överkonsumenter. Nu har jag självklart inget emot er, men mot ert sätt att se på saker och ting. Er personlighet. “Hämta en kudde, stolen är hård”. Och ni medelklass, jag gillar ert sätt ni prioriterar med ekonomin. Häromdagen såg jag en familj som var ute, vars pojken i familjen ätit en stor glass med jättegod mörk jaunebrunfärgad choklad, samt strössel i alla möjliga färger. Ok, kanske inte alla möjliga färger. Men i många. Eller kanske tre, rosa, grön och lila. Men hursomhelst, han ville ha på fyllning. Då såg jag faderns min, ängslan, att kunna få fylla på med glass åt sin son, fast inte kunna det. Besvikelsen. Jag såg hur han tittade på sin fru, och hon nickade förstående. Och de hade inte tolv påsar från PUB eller 4 påsar från JC, utan de hade en påse från H&M samt en påse från dinsko. Och jag började då tänka, “det behöver bara - det de behöver”. Man kan nästan skratta åt det. Här i Sverige finns möjlighet till ett hyfsat yrke, en hyfsad karriär, en hyfsad bostad i en hyfsad miljö. “Tack!”. Alla vi vill uppnå det jag kallar de tre “V:n”.

Det första V:et, mest självklaraste, mest dyraste, mest tidsödande, fast mest lyxigare. Villan. Villan är det första V:et som de flesta svenskar söker sig på. Efter detta vet man att man kan bygga på de andra V:en.

Det andra V:et står för Volvon, ett svenskt bilmärke. För att vi köper aktier från dem, strax innan vi ska köpa bilen. Men det gör ingen skillnad. En bil kommer inte få “döjpan” åka upp. SAAB. Nu mera tyskt. Vi gillar bara, eller nej - vi gillar nog inte Tyskland så mycket som vi borde göra. Deras kultursida, deras historia. När jag säger “Tyskland”, åker öl upp i ert huvud.

Sista, förmodligen mest seriösaste V:et är Vovven. Vi vill uppnå en familj med Villa, Volvo, och en Vovve. Nu om formulerar jag “vi”. Vi är den nya generationens överkonsumenter. Trender, mode, senaste, nytt. Vi. Och inte bara vi svenskar utan Vi över hela världen, förutom tredje världen, dessa människor lever inte så för att det är tufft, och de tror sig vara förebilder, nej, de lever så för att det får så dåligt betalt. 13-åriga flickor syr jeans för oss här i kalla Sverige för 11 svenska ören i timmen. Inte 11 kronor, utan 11 ÖRE. Här delar du ut hos S-Post eller SDR Direktreklam som trettonåring, och du får sisådär 65-100 kr i timmen. Och ändå klagar du på att du får en dålig lön. Tänk på att leva spartanskt, det gör jag.