2009. Inte 2008. 2009. Ja, imorgon är det är 2009. Jag känner att jag inte vill komma in i 2009. Jag mår bra så som jag är här detta år. Åren kommer och går, som vågorna drar in på stranden, dag och natt. Enda uppehållet är när det är vindstilla. Och när är det vindstilla i en svensk medborgares liv? Om jag nu skulle vara redo för 2009... Hur skulle mitt liv förändras? Inte alls. 2009 är bara fyra siffror som påminner en om att man har mindre tid kvar att leva för. Dessa fyra siffror uppmuntrar andra att leva och ta hand om sin omgivning bättre. Jag ser 2009 som ett nytt år, en ny start. Men så är det inte. Det blir ingen 'ny start'. Allt som hänt året innan har hänt. Min släkt, mina vänner, min omgivning, kan jag behandla er bättre? Javisst, men det är bara viljan. Tro heller inte att det bara är vid nyår du kan skapa nya löften, detta körs på hela tiden av människor worldwide. Att vilja är det enda man behöver. Men nyårslöften skapar som en tyngd på detta... Som om det gäller mer när det är ett nytt år än om man skulle lova sig någonting i april månad. Som många andra kommer ett ut av mina nyårslöften självklart vara att kunna tappa lite vikt och lite av julmaten som fortfarande sitter runt magen och gör sig bekväma som lagrat fett. Och jag kan inte säga att julen har varit dåligt, fastän mina planer att åka till Kanarieöarna sprack. Men efter att jag hade vart i Colombia under sommaren tänkte jag att det var det. Jag ville inte resa på minst ett år. Nu har jag vart här nere, nu har jag andas den luft de gör, nu har jag upplevt barnarbetarnas jobb. Och jag tyckte inte om det. Jag tänkte på det på nätterna, men usch! säger det i skallen. Medlidande. Det måste finnas i varenda människas kropp på hela jorden. Jag kommer förmodligen inte skriva förräns 2009, men var ej rädda - jag kommer somsagt inte förändras.
Jag önskar er alla
ett gott nytt år
och en god fortsättning
och fyra nya goda siffror !
2009 - Jag är redo.
31 december 2008
TJUGOHUNDRANIO
27 december 2008
jul, jul, strålande jul - med lågkonjuktur?
Vad är detta för nåt? På väg hem från Media Markt där jag köpte mitt minneskort till min nya kamera stötte vi på ett litet problem på parkeringsplatsen. Det gick inte att komma ut då alla försökte komma ut samtidigt. Medans jag satt i bilen med lukten av koldioxid i omgivningen såg jag hur alla dessa större elektronikvarokedjor var fulla med folk. Folk trängdes, puttades, knuffades och bråkade om varorna mitt i mellandagsreorna. Detta beteende sker bara en gång om år'. Lågkonjuktur? Var får folk pengar ifrån? Var är depressionen och arbetslösheten? Vi alla vet att den är här. Men folk vill bara inte missa denna tid på året då alla är glada och bekymmer försvinner. Hur pass mycket pengar behöver man förlora för att sluta shoppa för släkt och vänner?
Köper vi då allt på kredit så måste vi betala klapparna som låg under granen fram till mars-april..!
När vi väl kom ut ur parkeringsplatsen insåg jag att folk faktiskt försökte betala för att få en fin stämmning hemma och ett trevligt lov. Hade vi inte fått det utan klappar? Nej. Vi svenskar är ganska negativa till negativa ändringar, men riktigt postiva till okända ändringar. Hur lever då mellanklassare i västeuropa? De har ingen trevlig jul.., eller ?
Julmust i all ära, men vi svenskar har minskat på julmaten iår.
9 oktober 2008
TIDSFÖRDRIV
tidsfördriv
Vad är klockan nu när du börjar?
23:02
Vad heter du?
jorge cardona londoño
Födelsedatum?
10 mars
Stjärntecken?
fisk
Vart bor du?
tureberg/sollentuna
Har du egen dator?
japp
Intressen?
blogga
Favoritband/artist?
ingen speciell, mest R'n'B
Favoritlåt?
haha har hur många som helst
Hur många är online på din msn?
just nu ? 62. näe, 61.
Vem är din 5:e online?
pella
Har du några olästa mejl på hotmail?
ja, 262 (skräp)
Beskriv ditt hår?
kort, mörkt-svart
Har du piercingar/tatueringar?
nej, men skulle vilja skaffa tatuering
Vart skulle du bo om du fick välja?
i en mysig stuga uppe i fjällen
Vad har du på dig just nu?
bar överkropp och kallingar
Vad har du gjort idag?
datan, vart hemma, sjuk "/
Hur mår du just nu?
sjukktdåligt.
Äter du ofta godis?
helst inte, kanske då o då
Vad är de finaste som finns?
hmmm...
Vilken är din favorit dryck?
kaffe au lait
Vilket är ditt favorit teve program?
Ugly Betty
Vem är din förebild?
vet inte
Vad är bäst me dig?
ingenting
Hatar du någon just nu?
nej tror inte
saknar du någon just nu ?
såklart jag gör (a)
Vilken kändis skulle du vilja gifta dig med?
räknas porrkändisar?
Skulle du kunna tänka dig att bli prostituerad?¨
ja
Hur lång är du?
1,61
Är du nöjd me dig själv?
nja, vill ändra mycket
Vad är du bra på?
blogga, inte mycket annat
Vad är klockan nu?
23.18
Vad har du ätit idag?
alvedon, ipren, och lite skinka
Har du lätt för o somna?
är du dum eller ?
Brukar du ha högtalare när du pratar i telefon?
vad sa du ? jaha, joo
Vad stör du dig på?
mycket
är du osynlig?
ibland önska jag att jag vore det
Vilket/vilka ämnen har du bäst betyg i?
samhällsorienterande ämnen (so)
Vilket ämne har du sämst betyg i?
men matte såklart
Knarkar du?
nej, har
Röker du?
ja, försöker sluta
Super du?
nej, (bara fre-lör)
Äter du?
ja
Snusar du?
har gjort, gilla det inte
Har du runkat nån gång?
självklart, jag är ett djur! raawwrrr ...
Röker vattenpipa?
några gånger
Ät en banan!
är inte sugen
Favoritmeny på donken?
Big'n'tasty, dubbel cheesburgare två påsar minimorötter, en kaffeblatte.
Donken eller BK?
donken, fast bks strips
Skulle du kunna sjunga allsång på skansen?
aldrig, skulle kissa på mig.
Skulle du vilja gifta dig med marilyn manson?
ja, älskar hennes sköna blick!
Skulle du tänka dig att ha sex med nån i blink-182?
hallå, det är ju ett rockband (pojk) nej, jag är hetero
Städat eller stökigt?
stööööökkiiiigggtt, fast ja har aldrig provat med städdat.
Gillar du anonyma bevakare?
nej. Scaryyyy
Vågar du rapa högt inför andra?
neeej : D
Skriver du mer än 2 utropstecken?
såklart, är fjoooorttiiiizzzpooojjjkeeen !!!!!!
Vad är klockan nudå?
00.14
Vad ska du göra sen?
ta ett bloss
Är du inne på msn nu?
japp
Har du anorexia?
nej, tror inte det.
vill du dö?
kanske
Hur ofta sitter du vid datorn?
varje dag
Öl eller vin?
absolut mango ( vodka + mangojucie )
Cola eller redbull?
redbull
Vem står dig närmast, mamma eller pappa?
mamma,
Behöver du mer kärlek?
ja, av en tjej i 8X?
Blir du full varje helg?
jupp.
Natt eller dagmäska?
natt
Är du vampyr?
kanske.....
Är du transa?
nej
Vad skulle du välja, åka framåt eller bakåt i tiden?
framåååt
Är du laglig?
inte hela tiden
Vill du ha barn någon gång?
såklart
Är du beroende av nånting?
da' computer is my druuugh !
Vad vill du bli när du blir stor?
piiilooot !
Är du rädd för att dö?
neh
Vad är klockan nu när du är klar?
00.19
25 september 2008
Hej!
Nu kommer jag upp igen .
Som vanligt har jag hittat en bätttre DNS-server och med det
kommer jag att ha ett byte från WEBB.SE till Crystone.
Förslag på namn till bloggen kan ni gärna lägga genom att kommentera den!
Hela den här bloggen kommer att upphöra, och jag kommer att skriva
på den andra, så från och med den 17 SEPTEMBER upphör jojjes.webb.se
och jag hoppar till negerpojken.se eller jojjes.se . Vi får se hur
CRYSTONE levereras allt. Hälsningar, eran negerpojke.
6 augusti 2008
hola todos !
hej, nu har jag vart har nere ett tag, och snart bar det hem..
Har vart underbara semesterdagar, men jag saknar Svea. Ska kopa
en hund, som jag sedan skall ta hem till gamla goda Sverige.
PUSS O : KRAM alskar er alla / LOLLEW.
23 maj 2008
Har fastnat på en låt.
En amerikansk/fransk också. Voulez vous couche avec moi ce soir?
Ouí, bien sûr!, sv till, Ska vi knulla ikväll?, Ja, självklart.
En parodi finns också på denna (BIEN SÛR! SV: SJÄLVKLART). Om du
är dum i huvudet och inte vet vilken av de två som är parodin, så
är parodien den längst ner. -.- . I parodin så sitter även Pamela Anderson,
Timerland, Timberlake, John Mustang, Nicole Kidman samt Owen Wilson. Jag tycke jag såg Cameron Diaz, Jenni Lopez och deras makar. ( Då ).
18 maj 2008
Ja, snart är det 7 dagar kvar.
Snart åker jag. Och för att göra er lite mer advundsjuka så klistrar jag fast en väderprognos här på bloggen. Den finns lite längre ner på blogginlägget och här till höger. Dessutom klistar jag fast en SVENSK väderprognos så att ni kan jämnföra.
SVENSK:
16 maj 2008
fackk. jag är deppad.
titeln säger allt, vill du veta varför? ,0704056453---
snart 9 dar kvar tills jag ååker
13 maj 2008
Hej, förlåt för att jag inte skrivit,
hursomhelst, nu gör jag det... Det är bara 13 dagar kvar tills jag åker (snart 12) och nu måste jag titta på ett viktigt tv-program.. skriver sen !
2 maj 2008
det här är en titel.
Nu har jag inte hunnit skriva, men här är ett nytt nättips, sharkmagic.com. Här lär du dig steg-för-steg videosar (helt GRATIS) och kan även filma en videos och ladda upp den på Youtube (när du väl lärt dig den) och faktis tjäna pengar. Jag fick upp en video på metaface.com och tjänade fyrtio kronor under fem dagar, men sen tog jag bort den för att jag gjorde ett litet fel i den. Jag laddar snart upp en på Youtube. Så här kan det se ut :
21 april 2008
Förlåt, den var den 26 maj.
I ett tidigare inlägg skrev jag att jag åkte till Colombia den 28 maj, det är fel, det är den 26 maj jag åker , pussar <33, OCH SJÄLVKLART BLOGGAR JAG FRÅN ANDRA SIDA JORDKLOTET ! <33