2009. Inte 2008. 2009. Ja, imorgon är det är 2009. Jag känner att jag inte vill komma in i 2009. Jag mår bra så som jag är här detta år. Åren kommer och går, som vågorna drar in på stranden, dag och natt. Enda uppehållet är när det är vindstilla. Och när är det vindstilla i en svensk medborgares liv? Om jag nu skulle vara redo för 2009... Hur skulle mitt liv förändras? Inte alls. 2009 är bara fyra siffror som påminner en om att man har mindre tid kvar att leva för. Dessa fyra siffror uppmuntrar andra att leva och ta hand om sin omgivning bättre. Jag ser 2009 som ett nytt år, en ny start. Men så är det inte. Det blir ingen 'ny start'. Allt som hänt året innan har hänt. Min släkt, mina vänner, min omgivning, kan jag behandla er bättre? Javisst, men det är bara viljan. Tro heller inte att det bara är vid nyår du kan skapa nya löften, detta körs på hela tiden av människor worldwide. Att vilja är det enda man behöver. Men nyårslöften skapar som en tyngd på detta... Som om det gäller mer när det är ett nytt år än om man skulle lova sig någonting i april månad. Som många andra kommer ett ut av mina nyårslöften självklart vara att kunna tappa lite vikt och lite av julmaten som fortfarande sitter runt magen och gör sig bekväma som lagrat fett. Och jag kan inte säga att julen har varit dåligt, fastän mina planer att åka till Kanarieöarna sprack. Men efter att jag hade vart i Colombia under sommaren tänkte jag att det var det. Jag ville inte resa på minst ett år. Nu har jag vart här nere, nu har jag andas den luft de gör, nu har jag upplevt barnarbetarnas jobb. Och jag tyckte inte om det. Jag tänkte på det på nätterna, men usch! säger det i skallen. Medlidande. Det måste finnas i varenda människas kropp på hela jorden. Jag kommer förmodligen inte skriva förräns 2009, men var ej rädda - jag kommer somsagt inte förändras.
Jag önskar er alla
ett gott nytt år
och en god fortsättning
och fyra nya goda siffror !
2009 - Jag är redo.
31 december 2008
TJUGOHUNDRANIO
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar